בשבועות: אירועי 'חלב ודבש' ייצאו לדרך עמק יזרעאל

שלמה ארצי, עברי לידר, איה כורם, ג'ימבו ג'יי, גיא ויהל, יריד יין יזרעאלי, ערב תרבות עברית על חייו ויצירתו של יהונתן גפן, "כימים אחדים" ערב במלאת שנה למותו של הסופר מאיר שלו, חגיגת אקורדיונים, ועוד שלל אירועים במוזיאונים, בגלריות ובאטרקציות בעמק: על רקע נופיו הזהובים של העמק, בחג השבועות ייצאו לדרך אירועי חלב ודבש בעמק יזרעאל – בדגש על חיבוק קהילות מצפון ודרום
צילום שדה: ענת חרמוני

בחג השבועות, המועצה האזורית עמק יזרעאל מציינת 23 שנים לאירועי "חלב ודבש" עם מופעים מוזיקליים של מיטב היוצרים.ות והמבצעים.ות בארץ ופעילויות מגוונות באתרי התיירות והמורשת בעמק, בניחוח היזרעאלי האהוב על רקע נופיו הזהובים של העמק.
השנה, נוכח המציאות המורכבת שאנו נמצאים בה מאז השבעה באוקטובר, מתכונת האירועים עברה התאמה והנה בדגש על חיבוק קהילות מצפון ודרום. זאת, לצד שילוט להעלאת המודעות לחטופות והחטופים שעדיין נמצאים בשבי, במוקדי האירועים המרכזיים. האירועים ייערכו בין ה-5-15/6/2024, ברחבי עמק יזרעאל.

 

• המופעים מרכזיים בהפקות מקור

שלמה ארצי מארח את דני רובס, יחד עם ארצי תשיר רז שמואלי.
'כשהכל יעבור': עברי לידר בהופעה חגיגית עם אורחים מיוחדים. עילי בוטנר וילדי החוץ (אדר גולד, אוהד שרגאי ותום גפן) ומיכה שטרית.
איה כורם שרה לאונרד כהן | ג'ימבו ג'יי במופע להקה | גיא ויהל בהופעה
'כימים אחדים' – ערב תרבות במלאת שנה למותו של הסופר מאיר שלו בהשתתפות הסופרת צרויה שלו, חוקרת הספרות בלהה בן אליהו, חיים באר, רבקה מיכאלי, נעמי ומרווה שלו, צור שלו ורועי כפרי.
ערב תרבות עברית על חייו ויצירתו של יהונתן גפן. ד"ר מוטי זעירא וקהילת 'ניגון הלב' בהובלת הרבה ליאורה אזרחי ורד, חגיגת מחול ישראלי בהשתתפות להקות מכל רחבי הארץ, חגיגת אקורדיונים ארצית, תיקון ליל שבועות בספרייה עם יוכי ברנדס ורונית שחר, תיקון ליל שבועות בקהילת 'ניגון הלב' וקהילות אורחות, עם שיעורים ומופע של מיקה עינב, נועם גילאור ורמי הראל, ויריד יין יזרעאלי באתר הרכבת ההיסטורית בכפר יהושע עם הופעה של ההרכב היזרעאלי 'מאושרים בציבור'.
הצגות ילדים ביישובים: סבתא טורבו ואלפי התנינים הבכיינים – על פי ספרה של של הסופרת איריס כהן אליה ובביצוע שחקניות "אנסמבל הפרחות". תערוכות אמנות – רפאלה שיר ז"ל (אחותו של מאיר שלו) ודנה מנור כהן יציגו בגלריה מירווח בהרדוף באוצרותה של לאה בר סלע, תערוכת אמני ואמניות העמק בבית העם ההיסטורי בנהלל באוצרותה של איילת הרצוולף, מופעים ביישובים ושלל אירועים באתרי התיירות ברחבי העמק; אטרקציות, יקבים, אתרי תיירות חקלאית, אתרי מורשת, מוזיאונים, גלריות, ירידים וסיורים ברחבי עמק יזרעאל.


"החלטנו לקיים את אירועי 'חלב ודבש' במתכונת אחרת ומותאמת לתקופה"


שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "מאז השביעי באוקטובר אנחנו חיים במציאות מורכבת וחצויה, מצד אחד, אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות, הפצועים והפצועות וכמובן, החטופות והחטופים ובני משפחותיהם, ומצד שני – חשוב לשמור על שגרה למען החוסן האישי והקהילתי שלנו. לכן החלטנו לקיים את אירועי 'חלב ודבש' במתכונת אחרת ומותאמת לתקופה. אנחנו מזמינים את הקהילות המפונות מצפון ודרום להגיע לעמק ולהרגיש קצת מאווירת שבועות איתנו. בכל אירוע נזכור ונזכיר את העובדה שהחטופות והחטופים שלנו עדיין נמצאים.ות בשבי ושהם חייבים.ות לחזור הביתה עכשיו!".
הפקה: מחלקת התרבות במועצה האזורית עמק יזרעאל, ניהול אמנותי: מאיה פוגל.

פרטים נוספים על כל האירועים והפעילויות באירועי 'חלב ודבש' באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל, בקופת האולם 04-6040575 או במוקד הפסטיבל: 04-6520734.

עמק של קולינריה

|

תזרמו איתנו: בוחרים את הבילוי הכי 'שווה' בעמקים ביולי אוגוסט

|