בגלבוע לא מחכים לאסון הבא: קירות בטון הוצבו בקווי הירי החשופים בגן נר

"המהלך הנוכחי להצבת קירות הבטון נעשה על מנת להגן על הילדים שלנו, ובמטרה שהם יוכלו להינות משגרת חיים בגלבוע, כפי שראוי ומגיע להם במדינת ישראל", אומר ראש המועצה דני עטר. "אין תחושה שמישהו מגן עלינו", הוסיפה אם לילד ביישוב גן נר
תמונה: דני עטר על רקע גזרת ג'נין

אחרי אירועי ירי תכופים מגזרת ג'נין, כשהמטרות הם תושבי הישובים גן נר ורם און, ועל רקע אירועים דומים בגזרות נוספות בקו התפר, החליטו במועצה האזורית הגלבוע לעשות מעשה ולהציב קירות בטון בקווי הירי החשופים. אמש הונחו מספר קירות הבטון ביישוב הקהילתי גן נר ובמועצה נערכים להציב קירות נוספים ביתר יישובי קו התפר.
המהלך יצא לדרך בהובלת ראש המועצה דני עטר וזאת על רקע אוזלת ידה של הממשלה. ביישובי הגלבוע ובמועצה נשמעות טענות רבות על המענים של המשרדים הרלוונטיים בממשלה בעת הזו – בעיקר בהיבטים הביטחוניים.
כזכור, בשבת האחרונה נערכה הפגנה ראשונה של תושבי חבל תענך, גן נר ומגן שאול שמחו נגד פתיחת מחסום ג'למה, וביקור ערביי ישראל בג'נין. לדבריהם, הכסף שמשאירים המבקרים 'מתדלק' את גורמי החמאס ואת המפגעים שיורים מהגזרה על היישובים בהם הם מתגוררים ומסתתרים בחסות החממות.

"קחו אחריות, אל תפספסו"

"לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות לקבל מענה ולעורר את גורמי הביטחון במדינת ישראל, במטרה שייקחו אחריות על הירי הבלתי פוסק וכל מה שמתרחש בגלבוע מבחינה ביטחונית, החלטנו לפעול באופן עצמאי ולהתחיל בהנחת קירות בטון סביב מבנים החשופים לקו הירי", אמר ראש המועצה דני עטר, "פנינו לשר הביטחון יואב גלנט ולשר לביטחון פנים איתמר בן גביר אך הפניות שלנו זכו להתעלמות מוחלטת. המהלך הנוכחי להצבת קירות הבטון נעשה על מנת להגן על הילדים שלנו, ובמטרה שהם יוכלו להינות משגרת חיים בגלבוע, כפי שראוי ומגיע להם במדינת ישראל. זו קריאת אזהרה לגורמי הביטחון, ואני חוזר ואומר להם, קחו אחריות, אל תפספסו".
רחלי, אם לילד שמתחנך בגן ביישוב גן נר ביישוב הוסיפה: "הגן חשוף לירי, עם קירות מקלקר וללא שום הגנה. הירי שמגיע לאזור הזה מכוון גם לבתים הסמוכים שלנו. חשוב לציין שאין לנו תחושת ביטחון בסיסית, אין תחושה שמישהו מגן עלינו מלבד היוזמה של המועצה במיגון והבטונדות שהוצבו. זה מצחיק שאנחנו צריכים להגן על עצמו כל הזמן, במקום לגרום לזה שלא יירו עלינו יותר. אני מצפה שהממשלה ומשרד הביטחון יתעוררו, לפני שיקרה פה אסון. המחשבה שאנחנו יכולים להיפגע מצמררת אותי".