"רוצה לטפס על ההרים כי הם שם"

כ-900 חניכי וחניכות משכבות ז'-ח' של מחלקת הנוער במועצה האזורית עמק יזרעאל, יצאו למסע בדרום . צילום- מחלקת הנוער, המועצה האזורית עמק יזרעאל

למסע ז'-ח' דרום, יצאו 900 חניכים ומדריכים לטיול באזור מכתש רמון – הר סהרונים, פרסת נקרות, נחל ארדון, נחל נקרות, קיר האמוניטים והר גוונים.
במהלכו טיילו, ראו נופים יפים, עברו פעילויות והדרכות שונות, ישנו תחת כיפת השמיים ועמדו בשלל אתגרים.
"אחרי תקופה ארוכה של פעילות תחת מגבלות הקורונה, ונוכח העובדה שבשנה שעברה נבצר מאתנו לקיים את המסע, שמחנו לצאת שוב יחד לחוויה המשמעותית הזו. זו זכות גדולה להוביל, עם צוות מחלקת הנוער המקצועי, מפעל חינוכי ואיכותי, שמנגיש לנו היכרות עם חבל ארץ מרוחק ושם את אהבת הארץ והטבע במרכז ומהווה נקודת ציון חשובה בחיבור בין המדריכים ורכזי הנוער לחניכים ביישוב, בתקופה כל כך משמעותית בשנה", אמרה מנהלת מחלקת הנוער אסנת דוד, שיצאה לטיול, זו הפעם הראשונה במסגרת תפקידה כמנהלת המחלקה.
ראש המועצה אייל בצר, הוסיף: "עברתם מסע והתוודעתם לדרום היפה שלנו. זה איננו רק טיול – זהו מסע ערכי, המקנה ערכים של אחריות, מנהיגות ורעות. תודה לכל העושים במלאכה – צוות מחלקת הנוער, רכזי ורכזות הנוער ביישובים, המד"צים הצעירים, קבוצת הפעילים, מחלקות הביטחון והתחבורה במועצה, שליוו וגיבו, והכי חשוב – שכולם חזרו הביתה בשלום, שמחים, מסופקים ומגובשים יותר".
כחלק ממטרת העל של המועצה לשלב כל ילדה וילד במסגרות החינוך הבלתי פורמלי, המועצה העניקה סיוע מיוחד למעין יוחנן, חניך כיתה ז' מגבת, שמתמודד עם מחלה נוירולוגית נדירה בשם דיסטוניה – סיוע שאפשר לו לצאת לטיול עם חבריו.
נעה צורן אמו של מעין, סיפרה: "מעין משולב בבית ספר, בתנועת הנוער ובחינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ, כשווה בין שווים וככזה, גם לטיול ז'-ח' דרום שמטעם המועצה, היה ברור לנו שהוא יוצא. יחד עם זאת, מעין סובל מכאבים כרוניים בעת הליכה ארוכה וטיול כזה, מאתגר מאוד עבורו! פנינו לעומר צור מחברת 'פאראטרק' מחנתון, שייעץ לנו לצאת עם הטרקר שפיתח וכך, בשיתוף פעולה מדהים בין המרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות, מחלקת הנוער, מחלקת מתנדבים והצוות החינוכי מגבת, הצלחנו להוציא את מעין לטיול כ מ ו כ ו ל ם ! חוויית הישיבה בטרקר, כאשר חבריו ומתנדבי מכינת 'גל' נושאים אותו – לא הייתה קלה עבורו, אבל במילותיו שלו, הוא 'הרוויח חברויות עמוקות יותר ואמיצות יותר' עם בנות ובני הקבוצה שלו מגבת. תודה גדולה לכל מי שתרמו את חלקם למאמץ ולהצלחה!".