פרשת המכרזים בעפולה עלית: מחכים לפסק דין השופט

ביום ראשון נערך דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בפרשת המכרזים ועתה ממתינים הצדדים לפסיקת השופט ד"ר אברהם אברהם. עו"ד אילן וקנין: "העתירה כמו המאבק, הצליחו להעלות את הנושא על סדר היום המקומי וגם הארצי"

פרשת המכרזים לחכירת מגרשים לבניית 45 יחידות דיור במורדות עפולה עלית, שהתפרסמו לפני כשלושה חודשים ועוררו סערה רבתי בבירת העמק הגיעה בראשית השבוע לפתחו של ד"ר אברהם אברהם, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת. טרם ההתכנסות באולם בית המשפט ערכה ועדת המכרזים שימוע למספר מהזוכים שנשאלו על ההצעות שהוגשו למכרז ונראו כזכור תואמות באופן מחשיד.

עו"ד אילן ועקנין. מגיש העתירה בשם התושבים 

עו"ד אילן ועקנין. מגיש העתירה בשם התושבים

ביום ראשון התכנסו באולם בית המשפט סוללת עורכי הדין של הזוכים ומגישי העתירה כנגד תוצאות המכרז. את העתירה הגיש עו"ד אילן וקנין בשמם של ארבעה תושבים שהגישו אף הם הצעות למכרזים ולא זכו.
הדיון נמשך לאורך שעה והוא היה קצר וממוקד. בראשית הדיון הציג עו"ד וקנין את טיעוניו המנומקים לבקשה לביטול המכרז ובהם הטיעונים לתכסיסנות ותיאום מחירים. מנגד, הזוכים עורכי הדין של הזוכים הכחישו כל קשר לתיאום מחירים. כעת נותר להמתין לפסק דינו של השופט ד"ר אברהם.
עו"ד אילן וקנין: "בדיון שהתקיים ביום ראשון בפני הנשיא ד"ר אברהם אברהם הגיעו כ- 11 עורכי דין מטעם המשיבים יחד עם הפרקליטות מטעם המדינה שביקשו להגן על זכייתם במגרשים. מכאן, כפי שציין כבוד הנשיא יהיה עליו ל'שבור את הראש' ולבחון האם מדובר בתיאום מחירים פסול ותכססנות אסורה כפי שטענו העותרים או לא.
כמובן שלא דיי בעתירה בודדת לעצור את רכישת הקרקעות, אך העתירה כמו המאבק, הצליחו להעלות את הנושא על סדר היום המקומי וגם הארצי ונקווה שנציגי הציבור ידרשו לו ויטפלו בו ברצינות הראויה לנושא כזה. אנו, כמי שעפולה וארץ ישראל חשובים להם, נמשיך להאבק ולהאיץ בנציגי הציבור לשמור על העיר עפולה ועל ארץ ישראל".

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|