עפולה: הוצבו מסכים חכמים בתחנות האוטובוס

המסכים החכמים הנוספים שיוצבו יציגו מידע מדויק אודות מיקומים וזמני הגעה של אוטובוסים לתחנה בזמן אמת לשיפור השירות של תושבי העיר ומשתמשי התחבורה הציבורית. צילום: עיריית עפולה

בשורה משמחת למשתמשי התחבורה הציבורית בעפולה: השבוע הושלמו התקנות שלטי מידע "חכמים" ב-43 תחנות אוטובוס ברחבי העיר עפולה. מדובר במסך אלקטרוני חכם שהותקן לצד תחנות האוטובוס ומציג מידע מדויק אודות מיקומו וזמני הגעתו של האוטובוס לתחנה בזמן אמת.
מדובר בפרויקט חדשני של חברת נתיבי איילון בשיתוף עם משרד התחבורה הכולל מסכים חכמים שיציגו מידע מדויק אודות מיקומים וזמני הגעה של אוטובוסים לתחנה בזמן אמת, לרווחת תושבי עפולה.
המערכת החדשה שעתידה להיות מוצבת בכל תחנות האוטובוס ברחבי העיר, כוללת שילוט אלקטרוני המוצב בקדמת תחנות האוטובוס באופן מרכזי ובולט המציג לרווחת הנוסעים הממתינים בתחנה מידע מהימן ומדויק אודות מיקומו וזמני הגעתו של האוטובוס לתחנה בזמן אמת וזאת לאחר שאלה נקלטו ועובדו במערכת איתור לווייני (GPS) שמותקן באוטובוסים, כך יוכלו הממתינים לדעת ולתכנן טוב יותר את המשך נסיעתם. השילוט החכם נגיש גם לבעלי מוגבלות וכבדי ראייה שכן למסך מערכת כריזה המדווחת את המידע בזמן אמת לנוכחים בתחנת האוטובוס.
לשם ביצוע המיזם, דורג הצורך בשילוט בתחנות הפזורות בעיר על פי קריטריונים שקבע משרד התחבורה, כך שתחנות אוטובוס בנקודות מרכזיות בהן נוהגים לעלות כמות גבוהה יותר של נוסעים, תהיינה הראשונות לקבל תקציב עבור הצבת השילוט האלקטרוני. יש לציין כי השילוט החדש, מגובה במצלמה המחוברת אליו, הנועדה למנוע תופעות של וונדליזם ומקרים אחרים.
ראש העיר אבי אלקבץ שפועל בחודשים האחרונים לקדם תוספות של קווים בשכונות השונות בעיר ותכנון עתידי לחיבור ושיפור תחבורתי, התייחס למיזם ואמר: "מתן מידע בזמן אמת יסייע לנוסעים בצמצום תחושת אי הוודאות בנוגע לזמני ההגעה של האוטובוס, וישפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית לרווחת תושבי העיר".