עפולה: בעקבות המלחמה, משרד הפנים אישר לעירייה להקים אגף חירום וביטחון

פחות מחודש לאחר שפרצה מלחמת 'חרבות ברזל' ובמשרד הפנים שמכירים היטב את המחיר הכבד של המלחמה אישרו לעיריית עפולה להקים אגף חדש שירכז תחתיו את כל נושאי ה'חירום והביטחון' בעיר עפולה. צילום: דוברות עיריית עפולה

מבצע העמסת מאות מזרונים למחסי החירום של העירייה

בעיריית עפולה עובדים בימים אלה על הקמת אגף חדש שיישא את השם: 'אגף חירום וביטחון' שיתכלל תחתיו את כל היחידות והמחלקות בעירייה העוסקים בחירום וביטחון. מדובר במחלקות שונות הקיימות כיום ברשות אך מפוצלות במקומות שונים ותחת אחריות של מנהלים שונים למשל קצין הביטחון העירוני (קב"ט), קב"טי מוסדות חינוך השייכים למינהל החינוך, מוקד רואה השייך ליחידה לפניות ציבור, שיטור עירוני ופיקוח השייכים לאגף שפ"ע, אבטחה וניהול אירועים השייכים לאגף התרבות, יחידת המקלטים השייכת למחלקת חזות העיר, כיתת הכוננות החדשה שהוקמה בימים האחרונים ועוד.
יש לציין כי אגפי חירום וביטחון קיימים ברשויות רבות בסדר גודל של עפולה ובעקבות הפערים שעלו וצפו לאורך ימי המלחמה האחרונים המליצו היועצים הארגוניים המלווים את עיריית עפולה שמדובר במהלך נכון והכרחי ואף נבנה מבנה ארגוני של האגף העתידי שרובו ככולו בנוי ממחלקות קיימות ומאוישות.
האגף החדש יהיה אחראי על תכניות עבודה ואפיון צרכי חירום וביטחון של הרשות, ניהול אירועי חירום ותרגילים בשגרה ובחירום, ניהול מערך האבטחה בשגרה ובחירום, הכנסת מוסדות הרשות לחירום, ניהול מחסני חירום ומקלטים, ניהול השיטור העירוני ומחלקת הפיקוח, ניהול מוקד רואה ומערך המצלמות וכן ניהול ואבטחה של אירועים עירוניים.
בפנייה שנעשה למשרד הפנים בנושא נכתב בין היתר כי בעת הזו, עת מלחמה והתנהלות הרשויות בחירום, עולים פערים שאנחנו נדרשים בפתרונם. אחת הסוגיות הקשורות בהיבטי הון אנושי היא העובדה שיש לנו הרבה מחלקות הקשורות לתחום הביטחון וכהנהלה מצאנו לנכון לאחד לאגף אחד את כל המחלקות הנ"ל כדי שהממשקים יהיו ישירים ויעילים, המשימות יינתנו ברמה אחת מתכללת באופן שוטף וישיר ולא בין כמה מנהלי אגפים או ראשי מנהלים.