עפולה: פנייה לשר בן גביר לאשר את העיר כ'יישוב זכאי' לנשיאת נשק

בעקבות המצב הביטחוני, מקימות עיריית עפולה ומשטרת ישראל מספר כיתות כוננות שאחד מתנאי הכניסה אליהם הוא הכשרת רובאי 03. בעקבות פניות רבות פנה אלקבץ להפוך את עפולה ליישוב זכאי מה שיאפשר גם לרובאי 02 להוציא רישיון ולשאת נשק. צילום: ארכיון

למרות המציאות הישראלית המורכבת, עד כה היה די קשה להוציא רישיון לנשק פרטי. כיום, שבועיים לאחר מרחץ הדמים המזעזע ביישובי הדרום שהביא לפתיחת המלחמה, הביקוש לרישיונות ונשיאת נשק עלה פלאים והבקשות לא מפסיקות להגיע לרשויות.
כצעד ראשון להגברת הביטחון והורדת מפלס החרדה החלו בעיריית עפולה ובתחנת המשטרה המקומית להקים כיתות כוננות חמושות של לוחמים עם הכשרה של רובאי 03 ומעלה שסיימו שירות מילואים פעיל ורוצים לתרום. עשרות מתושבי העיר מילאו פרטים אך בסופו של דבר נבחרו רק אלה שעמדו בקריטריונים הנוקשים.
צעד נוסף שמקדמים בעירייה בימים אלה ועשוי לתת מענה לתושבים רבים שאינם עומדים בקריטריונים הוא הגשת בקשה להפיכת העיר עפולה ל"יישוב זכאי" מה שיאפשר בין היתר לתושבים שהוכשרו ברמת רובאי 02 בלבד לשאת אף הם נשק (מה שלא ניתן כיום).
כידוע, וועדת הכנסת לביטחון לאומי אישרה בימים האחרונים תקנות המקלות קבלת רישיונות נשק. לפי הנהלים החדשים, מי שמתגורר ביישוב המוגדר זכאי יוכל לקבל נשק גם אם לא סיים את שירותו הצבאי.
כדי לקדם את הנושא בעיר עפולה שלח ראש העיר אבי אלקבץ מכתב לשר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, ובו פירט על ההיסטוריה של העיר עפולה כעיר למודת פיגועים ממפגעים שנכנסו אליה מכיוון ג'נין מה שהפך אותה עם השנים לעיר עם סיכון בטחוני מוגבר. אם בקשתו של אלקבץ תאושר – תכנס עפולה תחת הקטגוריה של "יישוב זכאי" המהווה עילה ראשונה לקבלת רישיון נשק פרטי. עילה זאת איננה מספיקה לבדה לצורך הוצאת הרישיון נשק פרטי, אך היא מעלה את הסיכויים לכך באופן משמעותי. 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|