סגר בלול: שפעת עופות התגלתה בקיבוץ חפציבה

בעקבות תמותת עופות בימים האחרונים, בלול העופות בקיבוץ שבגלבוע, נשלחו העופות לבדיקה בשתי מעבדות נפרדות, וזאת בהתאם להנחיות המכון הווטרינרי במשרד החקלאות. התוצאות אוששו כי מדובר בשפעת עופות. צילום: ויקיפדיה

תוצאות המעבדה התקבלו היום ומהן עולה כי מדובר בשפעת עופות, מסוג N8 – H5 הנחשבת לשפעת עופות פחות מסוכנת להידבקות בקרב בני האדם. מאידך, ובהתאם לנוהל שפעת העולמי, הוטל הסגר לתנועת בעלי חיים על כל האזור מסביב ללול, ובהמשך העופות הנגועים יומתו ויוטמנו, בכדי למנוע התפשטות המחלה. הלול שוכן בסמוך לרפת הקיבוץ והציבור מתבקש לשתף פעולה, כאשר צוותי משרד החקלאות כבר פועלים במקום.
השירותים הווטרינרים במ.א. הגלבוע, מצטרפים להנחיית משרד החקלאות ומדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים. בנוסף, מבקשים בגלבוע מהציבור להגביר ערנות, ולדווח על כל מקרה חשוד של תמותה עופות, בין אם בקרב עופות בר או בקרב עופות חצר, כאשר מוקד המועצה (109 או 04-6071122), ערוך לצורך הנושא.
על פי המידע שמצוי בידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כרגע קיימת שפעת עופות גם באירופה, ולא מן הנמנע שציפורים נודדות החולפות מעל ישראל, הביאו את המחלה גם לישראל. במשרד החקלאות חוזרים ומדגישים כי יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות.