נכנסים לישורת האחרונה: מחממים מנועים לקראת בחירות 2018 בעפולה

בעוד קצת יותר מעשרה חודשים ייפתחו הקלפיות בבחירות המוניציפאליות בעפולה. למרות שיש עוד דרך ארוכה, נראה שהמועמדים לראשות העיר ולמועצה לא מבזבזים זמנים והחלו להעביר הילוך בהכנותיהם ליום הבוחר. אז מה צפוי לנו בחודשים הקרובים? המון הכרזות, חיבורים, פגישות במחשכים, פוסטים נושכים ו'עוקצים' ברשתות החברתיות וגם מצעים מוקפדים לצד הקמפיינים המשומנים. “עמקניוז" בפרוייקט מיוחד מכין אתכם לקראת ה”מאני טיים” ב-30 באוקטובר

"מריחים בחירות"? מרגישים התעוררות בזירה הפוליטית? נחשפים יותר לחברי המועצה ולמתמודדים על ראשות העיר באמצעי התקשורת הכתובה, באתרי האינטרנט ובפייסבוק? סביר להניח שבמקרה הזה כל התשובות נכונות ולא בכדי. הספירה לאחור בכל הנוגע לבחירות המוניצפאליות בעפולה כבר החלה והיא מצביעה על פחות מעשרה חודשים ליום הבוחר, ב-30 לאוקטובר 2018.
אז מה צפוי לנו בחודשים הקרובים? ניסיון העבר לימד אותנו שבתקופה הזו המועמדים חיים ונושמים בחירות עם כל המשתמע מכך. זה כולל מפגשים גלויים וחשאים בחדרי חדרים עם פוליטיקאים, בניית קמפיינים עם משרדי יחסי ציבור ואסטרטגיה, חתירה לחיבורים ושיתופי פעולה עם חברי מועצה מכהנים וכאלה שכיהנו בעבר, פגישות עם דמויות פוליטיות בכירות, מעצבי דעה, פוליטיקאים בעלי השפעה על אוכלוסיות נרחבות בעיר, נוכחות ערה ברשתות החברתיות ובאמצי התקשורת כמובן, נוכחות פיזית באירועים ברחבי העיר ואירועים פרטיים ועוד.
חלק ניכר מהמועמדים אגב כבר מצוי עמוק בשלב תכנון הקמפיינים, גם אם לא בצורה גלויה וחד משמעית, בהמתנה לטיימינג המתאים ל"צאת לדרך" חלק במצב המתנה.

• אדוני, ראש העיר

בזירת המועמדים לראשות העיר הכריזו עד עתה בצורה חד משמעית על התמודדותם בבחירות הקרובות שלושה מועמדים: ראש העיר המכהן יצחק מירון, ראש העיר הקודם אבי אלקבץ ועו"ד דוד דואייב. אליהם צפוי להצטרף להתמודדות ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי.
מירון כבר אמר ולא פעם כי נכון לנקודת הזמן הנוכחית הוא מעדיף לעסוק בעשייה ובקידום פרוייקטים מוניציפאליים ופחות בפוליטיקה ובהתמודדות, אבל בכוורת שלו מן הסתם לא קופאים על השמרים, וכבר פועלים לקראת יום הבוחר, במטרה לזכות במנדט התושבים ובקדנציה נוספת בראשות העיר.
לצד מירון ינסה אבי אלקבץ לשוב לכס ראשות העיר. מקורבים לאלקבץ אומרים כי בתקופה הקרובה הוא ייראה ויישמע יותר ויותר, כל זאת במסגרת קמפיין מוקפד ומתוכנן שיתוזמן לקראת הבחירות. בשבת האחרונה, נר חמישי של חנוכה, כבר ערך אלקבץ כנס פעילים בעיר, במטרה לשמור על קשר עם תומכיו ולהציג בו את משנתו הסדורה בנוגע לעתיד העיר.

מועמדים לראשות עיריית עפולה
המועמדים לראשות עיריית עפולה

המועמד השלישי שההכריז לא מכבר על התמודדותו הוא עו"ד דוד דואייב. בעבר שימש דואייב כחבר מועצה בעפולה ובשנים האחרונות היה פעיל בפרוייקטים חברתיים רבים, לצד עבודתו בתחום עריכת הדין.
לצד השלושה צפוי שלמה מליחי להכריז כבר בשבועות הקרובים על הצטרפותו להתמודדות – בתמיכה גבית של הליכוד, מפלגת השלטון. בשנים האחרונות פיתח מליחי קשרים הדוקים עם בכירי המפלגה, שרים ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי מקורביו של מליחי ההערכה הרבה לה הוא זוכה מבכירי המפלגה ומתושבי העיר יכולים לסייע לו בקמפיין שיציג, באם יחליט ל"עלות" על העגלה.

• המתמודדים

גם גזרת המועמדים למועצת העיר עפולה מתחממת והפעילות הזו ניכרת לעין בברנז'ה הפוליטית. בבורסת המתמודדים צפויים תושבי העיר לראות שוב את הפוליטיקאים הוותיקים בהם ראובן יוקלר, יו"ר סיעת העפולאים, ד"ר בוריס יודיס וולדימיר קרייזלבורד מ"עפולה ביתנו", חביב פרץ מ"הבית היהודי", משה לוי סגן ראש העיר המכהן מסיעתו של מירון, שלום שלמה מסיעת אלקבץ, יהודה אלמקייס, גדעון פורת, יוסי אסרף, אביי דג'ן, דוד סויסה, מנחם גולד ומיכאל ברקן. ייתכן כמובן שחלק מהמועמדים ברשימה זו יחליטו בסופו של דבר שלא להתמודד.


בגזרה הנשית צפויים תושבי עפולה לפגוש את נגה שרון, ראשת "יש עתיד" שהודיעה לאחרונה על כוונתה להתמודד על מקום במועצת העיר וסימנה לעצמה גם יעד מאתגר: את תפקיד סגנית ראש העיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "מתחממים" על הקו

לצד חברי המועצה המכהנים והוותיקים יתמודדו על מקום במועצת העיר גם כמה וכמה פוליטיקאים וותיקים וחדשים. בגזרת הוותיקים בוחן הפעיל החברתי יוסי לוי את חזרתו למגרש הפוליטי אותו הוא מכיר היטב מכהונות רבות בהן שימש כחבר מועצת עיר וסגן ראש עיר. גם מוטי שוורץ, שכיהן בתקופת אלקבץ כחבר מועצת עיר לא פוסל על הסף חזרה לקלחת הפוליטית. מתחום הספורט ייתכן ונראה את דני אסולין מכריז אף הוא על התמודדותו למועצת העיר. הקהילה האתיופית בעפולה צפויה להעמיד לבחירה מועמדים ברשימה אחת או שתיים.

• ברשימת השמות החדשים עומדים על הפרק שלושה מועמדים עם נוכחות תקשורתית וחברתית.

הראשון, עו"ד אילן וקנין שספקולנטים פוליטיים דיברו בעבר על אפשרות שירוץ לראשות העיר – וכעת מדברים על השתלבותו במועצת העיר. עו"ד וקנין זכה לחשיפה נרחבת לאחר שהוביל עתירה כנגד המכרזים במורדות עפולה עלית.
השני, איתי כהן, מוכר לתושבי העיר כתוצאה מנוכחותו האינטנסיבית ברשתות החברתיות ומפעילותו במיזמים למען הקהילה. כהן, שלא קיבל החלטה לעת עתה, יתמקד מן סתם ב"טיקט" החברתי, כמובן באם ייבחר להתמודד.
בגזרה הנשית צפויים תושבי עפולה לפגוש את נגה שרון, ראשת "יש עתיד" שהודיעה לאחרונה על כוונתה להתמודד על מקום במועצת העיר וסימנה לעצמה גם יעד מאתגר: את תפקיד סגנית ראש העיר. בשנים האחרונות שרון פעילה מאוד בפעילות חברתית וקהילתית בעיר וכן ברשתות החברתיות.
מלבד שלושת המתמודדים החדשים ייתכן וגם ניחשף לרשימה חדשה של מועמד או מועמדים משכונת רובע יזרעאל הגדולה והמתפתחת, שמטרתה תהיה קידום אינטרסים של תושבי השכונה.