מתקדמות העבודות להקמת מחלף עוקף צומת המוסכים

ציר תחבורה זה (בכניסה הדרומית) יווסת את כל התנועה באזור, פחית את העומס בצומת המוסכים ויאפשר יציאה וכניסה ישירה לנוף הגליל לבאים אליה מדרום וליוצאים ממנה לכיוון תל אביב
צילום: דוברות העירייה

בימים אלה מוקם במלוא הקצב על ידי חברת נתיבי ישראל כביש חדש באורך של קצת יותר מקילומטר, לא גדול, אבל משמעותי מאין כמוהו לתושבי נוף הגליל הנאלצים מדי יום לבלות בפקקים של צומת המוסכים. הכביש יחבר בין שדרות אריאל שרון באזור כיכר מגן דוד (הכיכר שנמצאת בין מרכז עופר סנטר לאצטדיון גרין) לכביש 60, במקטע שסמוך למנהרה. ציר תחבורה זה יווסת את כל התנועה באזור, פחית את העומס בצומת המוסכים ויאפשר יציאה וכניסה ישירה לנוף הגליל לבאים אליה מדרום וליוצאים ממנה לכיוון תל אביב. מדובר בכביש חיוני לתושבי נוף הגליל וגם לתושבי נצרת הסובלים מעומסי התנועה בכיכר. לאחר עשרות שנים של דיבורים על בעיית הכיכר נמצא הפתרון התחבורתי האולטימטיבי.
הרעיון להקמת מחלף עוקף המוסכים הועלה לפני כשנתיים על ידי ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, לאחר שהצבת הרמזורים בצומת המוסכים לא פתרה את בעיית העומס. פלוט הציע למשרד התחבורה לייצר כביש חדש במקום להשקיע מאות מיליונים בהסדרים תחבורתיים בכיכר. ראש העיר הצליח לשכנע את משרד התחבורה לבדוק את היתכנות הכביש על ידי הגורמים המקצועיים ולאחר שהוצגה כדאיותו הכלכלית נתנה שרת התחבורה, מירי רגב, אור ירוק לתקצוב ולביצוע מידי במסגרת תקציב המדינה 23/24.
מהעירייה נמסר כי מעבר לפתרון התחבורתי, למחלף החדש יש משמעות אסטרטגית בעלת השפעה על עתידה של נוף הגליל שנמצאת בתנופת בנייה אדירה של אלפי יחידות דיור חדשות. "הכניסה לנוף הגליל מכיוון דרום מעולם לא הייתה דרך כביש גישה ישיר, אלא דרך ציר שעובר בתוך העיר נצרת. הגיע הזמן שתהיה לעיר כניסה עצמאית ראויה ומכבודת כיאה לבירת מחוז הצפון", נמסר בתגובת העירייה.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|