ממוקדי מטרה: סיוע עצמי ראשוני (סע"ר) בגלבוע

הצוות המיומן של סע"ר, הוכשר במועצה לפני כארבע שנים, והוא מתפקד כגוף רשותי המעניק מענה ראשוני, של חילוץ ועזרה ראשונה בגלבוע

צוות סע"ר של המועצה האזורית גלבוע קיים ביום שישי האחרון אימון רענון ועבודה בפינוי הריסות. מדובר בצוות מיומן שהוכשר במועצה עוד בשנת 2019, ומאז מתפקד כגוף רשותי המעניק מענה ראשוני, של חילוץ ועזרה ראשונה בגלבוע.
הצוות בגלבוע מונה 35 מתנדבים ומתנדבות מהגלבוע, חלקם עובדי המועצה, אשר עברו ימי הכשרה אינטנסיביים, שכללו לימודים עיוניים, ותרגולים מרובים בשטח להתמודדות עם נזקי רעידות אדמה, ירי טילים וכיבוי אש, ובדגש על חילוץ וגישה ללכוד. כעת שוקדים במועצה על הקמת צוותי סע"ר לכל יישוב שמעוניין.
עובד נור, ראש המועצה: "היוזמה המקומית והכשרת הצוותים בגלבוע, זוכה להערכה מקצועית ולפיתוח מודל עבודה אזרחי מתקדם להגשת סיוע וחילוץ בעת חירום. חברי הקהילה הינם מרכיב מרכזי במענה לאירוע חירום, וצוות סע"ר שיצרנו נוסד על אותם אלו היודעים מה זו מחויבות ונתינה, ואנו גאים בהם".
על צוות סע"ר הרשותי מפקד יואל וינקור, והיא פועלת כנגזרת מתכניות העבודה של מחלקת הביטחון במועצה, לביסוס יכולות תפקודיות בעת חירום.
מספר גיא איצ'קוביץ (קב"ט המועצה): "העשייה הביטחונית היא בראש מעינינו. בהובלת ראש המועצה, ישנה הבנה עמוקה של תפיסת אחריות המועצה, ועשייה רחבה בתחום החירום. עשייה זו מובילה לעצמאות וליכולות תפקודית גבוהות יותר".
איצקוביץ גם ביקש להודות ללירן אטיאס, לוחם אש מחפציבה, אשר הוביל את האימון האחרון, ולגדוד סע"ר 241 של פיקוד העורף שהשאיל כלים מקצועיים לטובת האימון.
צוות סע"ר יישובי: כאמור במוא"ז הגלבוע נערכים כעת להקמת צוותי סע"ר של היישובים, מתוך הנחת העבודה לפיה התושבים הם אלו הנמצאים קרובים ביותר לזירת אירועי חירום. תושבים המוצאים עניין או בעלי ידע בתחום מוזמנים ליצור קשר עם מנהל הצח"י בישוב או עם מנהל הקהילה, אשר מעודכנים בפרטי ההקמה.
מוזמנים/ות להצטרף למאמץ וליכולות החשובות של מענה ראוי ואיכותי בשעת חירום.