מחוברים

מיוחד: אחרי שהתאושש והחלים מאירוע מוחי, עיד סלים, סגן ראש המועצה המיתולוגי לשעבר בגלבוע מדבר בראיון ראשון על הכול. על הרצון לחזור לפעילות הציבורית (“מדגדג לי שוב לחזור למרכז העשייה. אני רוצה להיות שותף לתוכניות העתידיות"), על התמיכה במוטי כהן לקראת הבחירות (“הוא מנהיג וביצועיסט. מבחינתי הוא האיש הנכון למשימה להוביל את הגלבוע בשנים הקרובות"), ועל מידת השפעתו האלקטוראלית בעת הנוכחית ("אני בקשר עם הפעילים הכי משפיעים במגזר. את התוצאות נראה בקלפי")

בעוד כעשרה חודשים ייערכו בגלבוע הבחירות לראשות המועצה. על פי התמונה המסתמנת לעת עתה, יתמודדו זה לצד זה רק שני מתמודדים: עובד נור, ראש המועצה המכהן מול איש העסקים מוטי כהן מגן נר.
בחודשים האחרונים מנהל כהן קמפיין שקט, אך אינטנסיבי, שכולל עבודת שטח נרחבת, ביקורים ביישובים ברחבי המועצה, פגישות עם תושבים, דמויות ומובילי דעה ושיחות עם אסטרטגים, פוליטיקאים ומנהלי קמפיינים.
מטרת העל שלו: לפגוש כמות גדולה ככל שאפשר של תושבי גלבוע לקראת יום הבוחר, במטרה להציג בפניהם את משנתו.

• "היה לי ברור שאני יוצא עם מוטי לדרך"

במערכת הבחירות הנוכחית ייזכה כהן לחיזוק אלקטוראלי משמעותי בדמותו של עיד סלים, סגן ראש המועצה המיתולוגי של המועצה, שכיהן בתפקיד במשך יותר משני עשורים. בכל אותה תקופה נחשב סלים ליד ימינו של דני עטר, היום יו"ר קק"ל, ולגורם משפיע מאוד במגזר הערבי במועצה שמונה חמישה כפרים: הכפר מוקייבלה בו מתגורר סלים, סנדלה, נעורה, טייבה וטמרה. לא סוד הוא הדבר שסלים זוכה לכבוד רב במגזר, והוא מוגדר כדמות דומיננטית ומשמעותית גם בימים אלה.


“החיבור הראשוני שלי עם מוטי כהן היה על רקע פוליטי ואין לי בעיה לומר את זה באופן חד משמעי”, אומר סלים, "חצי שנה לאחרי הבחירות ישבנו כל המשפחה ואז מוטי הגיע. ישבנו שעתיים שלוש לתוך הלילה ופה כבר היה ברור לי שאני יוצא איתו לדרך.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


למרות שסיים את תפקידו הרשמי במועצה נראה כי סלים עדיין מחובר בעבותות לגלבוע. לפני כשנה הוא לקה באירוע מוחי ממנו הוא עוד מתאושש עד לימים אלה- בדרך להחלמה סופית. כיום הוא לא נושא בתפקיד רשמי, אך הפוליטיקה והרצון להיות מעורב בנעשה במועצה בה הוא מתגורר תופסת מקום מרכזי בחייו.
ביתו רוחש אנשים שמתעניינים מלבד בשלומו גם בתכניות הפוליטיות העתידיות שלו. הוא מצידו כבר בחר צד כשהוא מציג תמיכה חד משמעית במוטי כהן. השניים מחוברים כבר כשנתיים. סלים, שעבר הכול בעולם הפוליטי שם את הכול על השולחן. הוא לא מאמין בפוליטיקלי קורקט ומבחינתו יש אמת אחת.
“החיבור הראשוני שלי עם מוטי כהן היה על רקע פוליטי ואין לי בעיה לומר את זה באופן חד משמעי”, אומר סלים, "חצי שנה לאחרי הבחירות ישבנו כל המשפחה ואז מוטי הגיע. ישבנו שעתיים שלוש לתוך הלילה ופה כבר היה ברור לי שאני יוצא איתו לדרך. הפגישה הזו הייתה מכוננת בעבורי. בחודשים שאחרי המשכנו את הפגישות והקשר התהדק".

• שיטת הלפיד

במערכת הבחירות הקודמת תמך סלים במועמד גילי עוז ולדבריו חבריו הבהירו לו לאחר ההתמודדות כי הייתה זו טעות שסללה לעובד נור את כל הדרך לראשות המועצה, “ בעבר לא הכרתי את מוטי באמת לעומק, הכרתי אותו רק מסיפורים.
היו כאלה שהזהירו אותי ממנו והיום אני אומר בפה מלא, חבל שלא הכרתי אותו קודם. אצלי הבן אדם חשוב יותר  מהפוליטיקה. למוטי יש לב רחב שיכול להכיל את כל תושבי הגלבוע. הוא אוהב לעזור ולסייע ואם אדם מצוי במצוקה הוא יקפוץ ראשון לסייע.
ברור לי שאלו לא תכונות שמספיקות בכדי להוביל ולהנהיג מועצה, אבל זה הבסיס, בטח ובטח במועצה מיוחדת כמו שלנו בגלבוע, המורכבת מכל כך הרבה מגזרים. בכישורים הבן אישיים שלו מוטי יכול להגיע לכל אחד ואחד מהם. מהניסיון שלי יש כמה סגנונות של ניהול מערכת גדולה ומאתגרת כמו מועצה. השיטה שאני מעדיף היא אדם שניגש, לוקח את הלפיד, מציב מטרות ויעדים ועומד בהם. המנהיג הזה לא פועל לבד אלא עם כוורת של אנשי מקצוע מובילים ואת זה אני רואה אצל מוטי. הוא ביצועיסט והוכחה לכך אפשר היה לראות ביישוב הקהילתי גן נר שהוא פיתח וקידם כל כך. אלו גם תכונות שהיו מובהקות בדי.אן.אי של דני עטר בעת שהוא שימש כראש המועצה”.


 “אני חושב שבמועצה יכלו להסתייע בניסיוני הרב. אני לא אשקר, אני רוצה לחזור לעשייה הציבורית, זה מאוד מדגדג לי. אני רוצה להיות שותף בתוכניות ובפרוייקטים שיקדמו את הגלבוע


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "מעולם לא קיבלתי החלטות לבד"

אם בעבר לא היה מקום לשאלות בנוגע לדומיננטיות של סלים, שאף הוגדר כלשון מאזניים במערכות בחירות, היום עולה באופן טבעי עד כמה הוא בעל השפעה, בין היתר כי הוא כבר לא חלק מהנהלת המועצה ובין מקבלי ההחלטות מספר שנים. לדברי סלים ההשפעה שלו תבוא לידי ביטוי בקלפיות, ביום הבוחר, “לשמחתי מרבית בעלי זכות הבחירה במגזר הערבי מצויים לאחר קבלת ההחלטה וזה יהיה תמיכה במוטי ובדרך שאנחנו מובילים ומציעים. אני חושב שתושבי המגזר חשים שהם איבדו את הבית והם רוצים אותו חזרה, להחזיר את המועצה לתושבים. בנקודת הזמן הנוכחית הם חושבים שמוטי הוא האיש שיוכל להחזיר אותם לבית. בנוגע לתמיכה בי, מעולם לא קיבלתי החלטות לבד, אלא הייתי חלק מקבוצה גדולה של כ-100 פעילים משפיעים המתגוררים בכל חמשת הכפרים במגזר. 50 מתוכם מאוד פעילים ומצויים עימי בקשר הדוק שכולל שיחות ומפגשים על בסיס קבוע. במפגשים הללו אנו מנהלים שיחות על המצב בכפרים ומנתחים את הזירה הפוליטית. ברור לי שלא תהיה לנו תמיכה של 100 אחוזים במגזר, אבל למי ששכח, לא היו את המספרים הללו, גם לא בתקופה שדני עטר כיהן כראש מועצה. את התוצאות כפי שאמרתי נראה בקלפי”.

• "מבחינתי גם לתרום לגלבוע שלא דרך המועצה – אלא דרך ערוצים אחרים"

סלים, עם ניסיון פוליטי וציבורי עשיר מודע לכל מילה שיוצאת מפיו ועומד מאחוריה. חשוב לו להבהיר כי אין לו דבר וחצי דבר נגד הנהגת המועצה בעת הנוכחית וגם לא נגד העומד בראשה, “אנחנו עוסקים בפולטיקה ויודעים שאין פה משהו אישי נגד אף אחד, אלא עניינים שלח דרך. אני בחרתי בדרך שלי להביע תמיכה חד משמעית במוטי כהן בהתמודדות הקרובה, אבל כמובן שאין לי שום כוונה להשמיץ אף אחד
אותי מעניינת טובת הגלבוע, הלכה למעשה. כרגע אני ממוקד מטרה ואעשה הכול בכדי לסייע לבחירתו, מתוך אמונה שהוא האיש הנכון למשימה להוביל את הגלבוע בשנים הקרובות".
סלים מוסיף כי הוא היה שמח לתרום בשנים האחרונות מניסיונו וקשריו לטובת המועצה, אך המציאות הפוליטית מביאה עמה השלכות.
"אני עצוב על כך שאין תקשורת", אומר סלים, “ אני חושב שבמועצה יכלו להסתייע בניסיוני הרב. אני לא אשקר, אני רוצה לחזור לעשייה הציבורית, זה מאוד מדגדג לי. אני רוצה להיות שותף בתוכניות ובפרוייקטים שיקדמו את הגלבוע וכולי תקווה שזה יקרה בעתיד הקרוב. אין לי ספק שאני יכול לתרום הרבה מאוד לגלבוע. כולי תקווה שזה יהיה עם מוטי שלא מחוייב לי כהוא זה. מבחינתי גם לתרום לגלבוע שלא דרך המועצה אלא דרך ערוצים אחרים. בסופו של דבר לכולנו מטרה משותפת: לראות את הגלבוע פורח, משגשג, מתקדם ומתפתח כשמוטי בראש הפירמידה".