לא לשכוח קרש

החורף הישראלי מביא עמו צורך להרכיב מנות מנחמות שיחממו לנו את הגוף וגם את הנשמה. אז בכדי לחסוך לכם זמן – אספנו עבורכם כמה אופציות למנות חורפיות ועשירות בכל טוב, בשילוב עם גבינות איכותיות, בכדי שנעבור את הימים הקרים בחמימות נעימה ומלטפת. לכם נשאר רק לבחור את הסגנון שיוציא אתכם מהפוך אל המטבח. צילומים: אסף קרלה ודניאל מישורס

החורף הישראלי הוא לא הארוך והקשה ביותר, אבל החודשים הקרים כן מביאים עמם צורך להתנחם במנות חמימות ומנצחות, שיפצו על מזג האוויר הסגרירי והאפרפר שמחוץ לבית.
אבל גם שמים אפורים, גשם שדופק על החלונות, קור מקפיא והתחפרות מתחת לפוך אווזים יוקרתי לא יוכלו לעמוד בפני מנות חורפיות ריחניות, מנחמות ומפתות, משולבות עם גבינות מענגות, כאלה שייגרמו גם לחובבי הקיץ המובהקים לשנות את דעתם.
אז מה בתפריט? קיבצנו לפניכם  כמה וכמה מנות שיעשו לכולנו חם בלב – שעם צילום יצירתי שלהן, אולי תגרפו בזכותנו גם כמה לייקים באינסטגרם. אז הנה הרעיונות שלנו שדויקו בעזרתו של אוהד בליץ, הבעלים והמנהל של סניף רשת הפרומז'רי "באשר" בעפולה.
בסניף, מבחר עשיר של מוצרי מעדנייה, פסטות טריות, כריכים עשירים שהם מרכיבים במקום מבגטים וקרואסונים טריים וכמובן – הגבינות הטובות בעולם. את הגבינות והמרכיבים תוכלו למצוא בסניף המעוצב והמזמין בבירת העמק. קדימה, יוצאים לדרך.

פונדו: חיבור של גבינות שווייצריות קלאסיות עם מספר תוספות
פונדו: חיבור של גבינות שווייצריות קלאסיות עם מספר תוספות

• מתכרבלים עם פונדו

פונדו היא מנה חורפית מושלמת לערב קריר וגשום. מקורו של המאכל בשוויץ, כשבבסיסו הוא משלב חיבור של גבינות שווייצריות קלאסיות עם מספר תוספות ההופכות תחת להבה לפונדו טעים חמים וקליל להכנה. מתאים כמנה אישית או חלוקה של מספר סועדים. את הפונדו מומלץ להגיש עם פוקאצ'ה, גריסיני או לחם כפרי קלוי ולטבול אותם בתערובת המבעבעת.

באשר: מעדנייה עם הגבינות הטובות בעולם
באשר: מעדנייה עם הגבינות הטובות בעולם

• מגרדים רקלט

הרקלט מיוצרת בדקדקנות מחלב בקר טרי המבושל בחסותם של יצרני הגבינה הטובים בעולם. לאחר מכן היא מתיישנת במשך חודשיים ואז היא מפתחת את הטעם האגוזי והמרקם הקטיפתי הידועים שלה. טעמה העדין והמגע החלקלק שלה הופכים אותה למוצלחת במיוחד כשהיא מותכת ומבעבעת על גבי תפוחי אדמה וירקות שורש צלויים, כפי שעשו דורות רבים בעבר, או צלויה על טוסט או פיצה.

• טלגאני- הגבינה היוונייה שלי

טאלאגני היא מהרפובליקה הבלקנית שבאופן מסורתי מיוצרת בעיקר כדי לצלות ולהמיס, מושלמת בין שתי פרוסות המבורגר פריכות, בתפקידה כצ'יז בורגר אמיתי. תוכלו ליהנות מגבינה זו במגוון שימושים אחרים, כגון ערבובה בתבשילים או מאפים, היא מעולה בסלט או מתאבן. מדובר על גבינה יוונית מסורתית, פרי עבודת יד ואינטליגנציה של עשרות שנים. מייצרים אותה באמצעות האלכימיה המזרח תיכונית הקסומה של חלב כבשים וחלב עיזים. היא מלאת טעם, עשירה בניגודים ובארומה, כשהיא מלווה בהד של טעם מנטה ענוג ההופכת את גוון הטעם שלה ליוצא דופן. גבינת הטאלגני שנמצאת שסניפי באשר זכתה ב-9 פרסים בתחרויות בין-לאומיות.

• פרובולונה דולצה מוכן לתנור

דמיינו את גבינת הפרובולונה נימוחה בכלי חרס ומה שנשאר לכם זה רק לטבול בה בגט פריך. המותג האיטלקי אוריצ'יו מייצר את גבינות הפרובולונה, חצי קשות-חצי רכות שמצטיינות בייחוד בצליה והתכה. בעלות טעם מתקתק ועדין ומרקם מושלם המוזג באמצעות תהליך יישון מבוקר ומהיר, המספיג אותם בארומה עמוקה אך מותיר אותם רעננות. הגבינה הזאת היא גרסה נגישה יותר, ומיועדת בייחוד לצליה בתנור. פרוסה מראש לחתיכה קטנה ומונחת בתבנית חרסינה, רכה ועסיסית. אתם תוכלו להניח אותה ולצלות על טוסט, בתוך כריך, מעל פסטה, לזניה, פיצה או כל תבשיל אחר, וליהנות מהאופן שבו הטעם המאוזן אך העשיר שלה מתמזג עם טעמים אחרים.

באשר - מלוא הטנא של גבינות ודליקטסים
באשר – מלוא הטנא של מגוון מוצרי מעדנייה משובחים

• עוד נגיעה

פתחנו לכם את התאבון? ובכן, זו רק טעימה קטנטנה משלל המנות שתוכלו להרכיב לכם בסניף עפולה ועמקים של "באשר" בו מגיעים במשלוח עד הבית לכל יישובי הסביבה.
בליץ, מספר על ילדות אהובה בקיבוץ הסוללים שבעמק יזרעאל בהתלהבות. הוא גדל בשכנות לאחים קרמון, בעלי הסניף החיפאי של באשר פרומז'רי, אצלם מצא בית קולינרי חם ואפשרות להתמקצע ולעסוק באוכל ואירוח. לאחר שלוש שנים בסניף החיפאי, אוהד והאחים קרמון חברו והקימו את הסניף בראשל"צ.
לאחר שנה וחצי באזור המרכז, החליט אוהד להביא את הבשורה של באשר פרומז'רי לבירת העמק, בסמוך לאזור בו הוא גדל, ועליו הוא מספר בעיניים נוצצות. את ההתלהבות והרגש של אוהד כלפי הגבינות ניתן להרגיש באופן מידי כשהוא מגיש לנו את "הביס המושלם". פרוסת באגט עבה, שכבה נדיבה של חמאת כמהין, גבינת בוש עיזים וריבת בצל. "הטעימה הזו מגלמת את כל מה שמרגש אותי בבאשר פרומז'רי – טעם, דיוק וייחודיות".
בסניף באשר עפולה מחכים לכם מארזים עשירים שמעניקים פתרון יוצא דופן לחוויות אירוח, מתנות ליקרים לכם, הרמות כוסית בסביבה המשרדית, משלוח ליולדת או למכרים המאושפזים בבתי החולים פוריה והעמק ומגוון רגעים טעימים להתענג עליהם בסלון הבית.

• חלת גרוייר

מאת: עדי פרץ

מנה חורפית טעימה ומנחמת, ממלאת את הבית בריח מפתה שאי אפשר לעמוד בפניו. המנה הזו תגרום לכם ללא ספק לרצות שהחורף לא ייגמר כל כך מהר..

1 קילו קמח / קמח מניטובה
10  גרם שמרים יבשים

120 גרם סוכר
כף רוזמרין / טימין קצוץ דק
100  גרם גבינת גרוויר קייב מגוררת
50  גרם צימוקים
100  מ״ל שמן זית
2  ביצים (M)
450  מ״ל מים קרים
15  גרם מלח

אופן ההכנה
מנפים את הקמח לקערה, מוסיפים שמרים יבשים ומערבבים עד להטמעת השמרים בקמח. מוסיפים לפי הסדר סוכר, גבינת גרוייר קייב, צימוקים, שמן זית, ביצים ומים קרים. עם וו לישה לשים במהירות נמוכה במשך 6 דקות. מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש במהירות גבוהה במשך 2 דקות. מכסים את הקערה בשקית ניילון מחוררת קלות (השמרים צריכים לנשום) ומניחים בצד לשעת התפחה.
מחלקים את הבצק ויוצרים כדורים של 200 גרם כל אחד, ומשאירים אותם למנוחה של 15 דקות. מחממים תנור ל 180- מעלות ומניחים בתחתיתו מגש עם מים קרים. לאחר רבע שעה יוצרים מכל כדור נקניק וקולעים צמה. משאירים להתפחה של כ 60- דקות ומכניסים לתנור לכ 20- דקות או עד השחמה.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|