"לאור הניסיון המר אגיש התפטרות רק לאחר שאהיה משוכנע שאביי יקיים את חלקו"

הסאגה הפוליטית בין גדעון פורת לאביי דג'ן שוב עולה על סדר היום.  חבר מועצת העיר גדעון פורת מתכונן להיפרד מהסטטוס של חבר מועצה, לא לפני שיראה מכתב התפטרות. דג'ן בתגובה: "אני מאחל בריאות והצלחה לפורת"

גדעון פורת, ראש סיעת "יש עתיד" במועצת העיר עפולה, הבהיר השבוע כי בכוונתו לעמוד בהסכם הרוטציה שנחתם בתום הבחירות המוניציפאליות האחרונות ולהתפטר ממועצת העיר. בעקבות המהלך צפוי אביי דג'ן, להיכנס למועצת העיר של בירת העמק.
כזכור, על פי ההסכם, הרוטציה תתקיים רק בעת שדג'ן יתפטר מעבודתו באגף הקליטה בעירייה ולדבריו הוא כבר עשה זאת לפני מספר שבועות. "החוק בנושא ברור וקובע במפורש כי עובד רשות מקומית אינו יכול לכהן כחבר במועצת העיר", אומר פורת, "הנחייה זו חלה גם על עובד הנמצא בחופשה ללא תשלום מהעירייה. החוק חד משמעי בעניין זה מחשש שבפעילותו כחבר מועצת העיר העובד יהיה במצב של ניגוד עניינים בקבלת החלטות שייטיבו עמו כעובד הרשות".

גדעון פורת
גדעון פורת

פורת מוסיף כי על פי החוק, לחבר מועצה שמתפטר ממועצת העיר והתפטרותו נכנסה לתוקף, אין דרך לחזור ולכהן באותה מועצה גם באם יתברר שההתפטרות לא הייתה הכרחית והוגשה על פי הסכם שאחד מהצדדים החליט שלא לכבדו.
"אגיש את התפטרותי ממועצת העיר רק לאחר שאהיה משוכנע כי גם אביי יקיים את חלקו בהסכם ומשמעות הדבר הצגת מכתב מהעירייה שבו כתוב במפורש כי הסתיימו יחסי עובד ומעביד בינו ובין עיריית עפולה. מי שניכווה ברותחין ניזהר בצוננים. לאור הניסיון המר שהיה לי עם אביי אגיש את התפטרותי ממועצת העיר רק לאחר שאהיה משוכנע כי גם אביי יקיים את חלקו בהסכם ומשמעות הדבר הצגת מכתב מהעירייה שבו כתוב במפורש כי הסתיימו יחסי עובד ומעביד בינו ובין עיריית עפולה", סיכם פורת.
אביי דג'ן הגיב לדבריו של פורת ואמר: "אני מאחל בריאות והצלחה לגדעון פורת ומעריך אותו על עמידתו בהסכם שנחתם ביננו. אמשיך לייצג נאמנה את יש עתיד בעפולה ואת הקהילה האתיופית בעיר".

מסמך האישור של עיריית עפולה להתפטרותו של אביי דג'ון

מכתב אישור התפטרותו של אביי דג'ון מהעירייה
מכתב אישור התפטרותו של אביי דג'ון מהעירייה