הפנים היפות של עפולה: התגייסות מעוררת השראה עבור החיילים

תושבי העמקים נרתמים לסייע לחיילים ולתושבי עוטף עזה במזון, ביגוד וציוד ובאינספור מחוות מחממות לב. באחת מהן עו"ד ענבל ששי אפללו גייסה ביום ראשון ואתמול 500 מתנדבים באופרציה מורכבת, למבצע עירוני המוני

אחרי ההלם מהמתקפה האכזרית של חמאס בשבת האחרונה, מתחילה החברה הישראלית להתאושש ולהציג את הצד החיובי והסולידרי שלה במשנה תוקף. ביממה האחרונה התגבשו יוזמות מרגשות בכל רחבי הארץ וברשתות החברתיות מתפרסמים אינספור פוסטים על מחוות שמטרתן לתמוך בחיילי צה"ל ותושבי היישובים המדממים בעוטף עזה.

עורכת הדין ענבל ששי אפללו
עורכת הדין ענבל ששי אפללו

אחת ההתארגנויות הגדולות החלה ביום ראשון בעפולה, והיא נמשכה גם אתמול. מי שעומדת מאחוריה היא עורכת הדין ענבל ששי אפללו, בת 38, נשואה ואם לילד, שעד לפני חמש שנים עוד תרמה את חלקה לצה"ל במסגרת שירות מילואים פעיל על בסיס קבוע. "כולנו ראינו את המראות, ישבנו שעות מול הטלוויזיה והיינו המומים וכואבים", היא מספרת, "ביום ראשון בשעה עשר בבוקר הרגשתי שאני חייבת לעשות מעשה ויהי מה, לא יכולתי להישאר יותר בחיבוק ידיים. התחלתי בטלפונים, שליחת הודעות וואטסאפ ובדיקות כיצד אפשר לעזור וגיליתי מיד את הפנים של ישראל היפה בכלל ושל עפולה בפרט. מיד עשרות ומאות תושבים החלו לעזור ולהתנדב, אנשים תרמו אלפי שקלים לרכישת מזון וציוד לחיילים, מטענים ניידים, וכל צורך כזה או אחר שעלה מן הכוחות בשטח, עימם יצרנו קשר לאורך כל שעות היום. המעגל התרחב וליבנו התמלא בגאווה ככל שנקפו השעות. התחלנו בשעות הבוקר וסיימנו את היום סמוך לחצות וגם היום נתרום את חלקנו למאמץ הלאומי לאחדות וסולידריות. אני חייבת לציין את ההתגייסות מעוררת ההשראה של התושבים בעיר, בעלי העסקים שלא מצמצו לרגע וגם של ראש העיר אבי אלקבץ ועובדים שאפשרו לנו להסתייע בהם – והגיעו בעצמם לתת כתף בגיוס ארוחות חמות. הכל נעשה בצניעות ומתוך תחושה של ערבות הדדית אמיתית. אני מקבלת המון פניות ממילואימניקים לשעבר שגם רוצים לקחת חלק בעשייה. בימים של מחלוקות ואבל לאומי אינסופי, המבצע הזה עבורי הוא סוג של נקודת אור קטנה ומקור לאופטימיות".

עו״ד ענבל ששי אפללו יחד עם ראש העיר  אבי אלקבץ והמתנדבים
עו״ד ענבל ששי אפללו יחד עם ראש העיר אבי אלקבץ והמתנדבים

גם במעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית עמק יזרעאל נערך מבצע גיוס רחב היקף בו לקחו חלק סטודנטים, נציגי המכללה ועיריית עפולה שריכזו כמויות אדירות של ביגוד, מזון וציוד ובהמשך יועבר ליחידות ולתושבי העוטף.