דרמה: תושב העמק נחטף, הוכה ועונה בעזרת גחלים לוהטות

תושב הכפר בית זרזיר שבעמק יזרעאל נחטף אמש בלילה, הוכה ושוחרר לאחר מבצע משטרתי מורכב לאחר שהחוטפים דרשו כופר מבני משפחתו

חשד לחטיפה: אמש בשעות הלילה, הגיע צעיר מכפר כנא לביתו של תושב הכפר בית זרזיר שבעמק יזרעאל, בגיר בשנות הארבעים לחייו, עמו יש לו הכרות מוקדמת. לאחר הגעתו הוא ביקש מהצעיר להצטרף אליו לנסיעה.
הצעיר הסכים ונכנס לרכב שם הוא גילה להפתעתו להפתעתו עוד שני צעירים, אף הם תושבי כפר כנא. השלושה הצביעו לצעיר על רכב נוסף הנוסע בעקבותיהם המשמש אותם כתגבור במידה ויתנגד להם.
בשלב הבא, שלושת החשודים הבהירו לקורבן כי אם הם לא יקבלו סכום של אלפי שקלים יאונה לו רע. הקורבן מסר כי אין ברשותו סכום כזה והוא גם לא יודע מהיכן להשיגו.
החשודים הובילו את הקורבן לשדה חיטה הקרוב לצומת בית רימון. שם, במעמקי השדה, הם הכו אותו בחוזקה, כבלו אותו ואף גרמו לו לכוויות באמצעות גחלים בחלקי גופו השונים. במקביל הם התקשרו לבני משפחתו של הצעיר והציבו להם אולטימטום – במידה ולא ייענו לדרישותיהם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחיו של הקורבן הגיע מיידית לתחנת משטרה וסיפר להם על שיחת הכופר. השוטרים הפעילו אמצעים טכנולוגים מתקדמים לאיתור הקורבן ובנוסף הזניקו מסוק משטרה וכוחות משטרה רבים. מחקירה ראשונה התברר כי ככל הנראה הארוע כולו התרחש באזור צומת בית רימון, סמוך לאחד השטחים החקלאים הנמצאים במקום. במשטרה ציינו כי חלק מהכוחות חסמו את הצירים המובילים לאזור במטרה לחסום הגשת סיוע לחשודים ולמנוע מהחשודים להמלט מהמקום.
במקביל כוחות משטרה רבים הגיעו לאזור המדובר והחלו לערוך סריקות רגליות אחר הקורבן והחשודים. אחרי זמן מה השוטרים הצליחו לאתר את מקום המסתור בו הוחזק.
עם הגעת השוטרים התפתח מרדף רגלי אחר החשודים שהחלו להימלט במהלכו נעצר אחד מהם.

החטוף נכפת בחבלים הוכה ועונה באמצעות גחלים לוהטות
החטוף נכפת בחבלים הוכה ועונה באמצעות גחלים לוהטות

בהמשך, בסיוע מסוק ואמצעים נוספים הצליחו השוטרים לאתר את החשודים הנוספים כשהם שכובים על הקרקע, מוסתרים מאחורי השיבולים במקומות שונים בשדה שגודלו עשרות דונמים וצמחיה צפופה בגובה של 2 מטר. כל ששת החשודים נעצרו ובנוסף נתפסו שני הרכבים ששימשו אותם לחטיפה.
היום, בצאת השבת ששת החשודים יובאו לבית משפט השלום בנצרת והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם.
מדוברות המשטרה נמסר: ״משטרת ישראל עשתה מאמצים רבים ללכוד את החשודים על חם. לכידתם של החשודים בזמן קצר תוך הפעלת כל האמצעים מראה כי כולם שווים בפני משטרת ישראל ואין הפרדה בין דם לדם וכן כי היא פועלת בכל המגזרים במטרה למגר את האלימות ולהביא את העבריינים לדין״.