בשעה טובה: הסתיימה הסאגה המשפטית בין יודיס לברקן

אחרי התדיינות משפטית ארוכה בבתי המשפט בין סגן ראש העיר עפולה ד"ר בוריס יודיס, שתבע את המשנה לראש העיר מיכאל ברקן בטענה ללשון הרע, התחייבו השניים בפני השופט לשמור על שיח נקי

ביום שני השבוע הגיעה לסיומה הסאגה המשפטית בין ד"ר בוריס יודיס, סגן ראש עיריית עפולה שעומד בראש סיעת "עפולה ביתנו" ומיכאל ברקן, המשנה לראש העיר.
תקציר הפרקים הקודמים: ההליך המשפטי החל כשיודיס הגיש תביעה לבית משפט השלום כנגד ברקן, בגין 3 כתבות שפורסמו בעיתון מקומי בטענה ללשון
הרע.
בגלגול הראשון, ניתן פסק דין אשר קבע, כי באמירות שייחס ברקן ליודיס אין לשון הרע. על פסק הדין הזה הוגש, ע"י יודיס, ערעור לבית משפט מחוזי.
לפני כשנה בדיוק קיבל בית המשפט המחוזי את הערעור של יודיס וקבע, כי חלק מהאמירות שפרסם ברקן עולות כדי לשון והורה להחזיר את התיק לבית משפט השלום לבחון האם עומדת לברקן מי מההגנות הקיימות בחוק איסור לשון הרע.
על פסק הדין הזה הגיש ברקן, באמצעות עו"ד יוסי ניזרי, ערעור לבית משפט העליון. בית משפט העליון החליט שבשלב זה לא יתערב בקביעת המחוזי כל עוד לא ניתנה החלטה סופית של בית משפט השלום האם עומדת לברקן מי מההגנות הקיימות בחוק. באותה הזדמנות המליץ בית משפט העליון לצדדים ל"הניח את החרבות" ולהגיע להסכם פשרה.
הצדדים בחרו להמשיך בהליך, ולאחר דיון נוסף בבית משפט השלום, החליט בית המשפט כי לברקן עומדות 4 הגנות שונות על פי חוק לשון הרע וביניהם: "פרסום אמת", "הבעת דעה של איש ציבור", ו"תגובה על דברי לשון".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בסופו של יום בית המשפט השלום דחה את התביעות נגד ברקן וחייב את יודיס בהוצאות משפט בסך של 10,000 שקלים לטובת ברקן.
על פסק הדין הזה הגיש יודיס שוב ערעור לבית המשפט המחוזי בנצרת. הדיון בערעור התקיים ביום שני השבוע. במהלך הדיון הציע בית המשפט לצדדים להגיע לכדי פשרה. לאחר דין ודברים החליטו הצדדים לסיים את הסאגה זו בפשרה, ולפיה פסק הדין של בית המשפט השלום יבוטל והתביעה שהוגשה ע"י יודיס נגד ברקן תדחה במלואה.
במסגרת פסק הדין הוסכם עוד, כי "כל צד מתחייב לשמור על שיח נקי ביניהם". בכך תם ונשלם הקרב בין שתי הדמויות הבכירות בקהילת חבר העמים בעפולה.
ד"ר יודיס התייחס לפסק הדין של השופט ואמר: “אני מקבל את החלטת בית משפט ומכבד את פסיקת השופט".
עו"ד ניזרי, בא כוחו של ברקן התייחס השבוע לפסק הדין ואמר: "לאורך כל הדרך הוצע לתובע לסיים התיק בפשרה, הצעה שלא נתקבלה. בסופו של יום, לאחר מספר גלגולים בבתי המשפט, שנמשכו מספר שנים, הגיעו הצדדים לאותה הסכמה שיכולה הייתה להתקבל כבר בדיון הראשון".