תנועת המנופים – גרסת נוף הגליל

מה עומד מאחורי המנופים הרבים שעובדים ללא הפסקה ברחבי העיר? אילו פרויקטים מוקמים על ידי היזמות הפרטית והאם הם באמת ישדרגו את איכות החיים? כל מה שרציתם לדעת על תנופת הצמיחה בנוף הגליל
צילום הדמייה: באדיבות עיריית נוף הגליל

החמישייה הפותחת: היזמות הפרטית, בעלי ההון והמשקיעים הגדולים במשק, מזהים היטב את ביצת הזהב של נוף הגליל ורואים את הרווח הכלכלי בהשקעות לטווח הקצר והארוך. למרות המלחמה והשלכותיה על חוסר הוודאות הכלכלית, בנוף הגליל מבוצעים בימים אלה 5 פרויקטים כלכליים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים

• עופר סנטר פי 3

פרויקט הפיכת עופר סנטר למרכז המסחרי הגדול בצפון ואחד הגדולים בארץ נמצא בימים אלה בעבודות מסיביות בהיקף השקעה של למעלה מ – 400 מיליון שקלים.
שלב ראשון של הפרויקט, הכולל הקמת משרדים על שטח של ד 5,500 מ"ר להשכרה עבור חברות הייטק והמגזר העסקי הושלם בחודשים האחרונים ובשלב הבא יורחב המרכז המסחרי עצמו פי 3 ויהפוך לגדול בצפון ואחד הגדולים בארץ. הפרויקט כולל הריסת מבנה מפעל תעשיות רכב והקמת קיר שימור סביבו יוקם המרכז החדש שיכלול מתחם בילוי, מסעדות, בתי קפה תעסוקת הייטק וגם מלונאות בוטיק. חברת מליסרון ,בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), היא המשקיעה בפרויקט.

• מגדלים כמו בתל אביב

שני מגדלי ענק ממוקמים בכניסה לעיר מול קריית הממשלה. חברת בסט מקימה את הפרויקט הגרנדיוזי שחלקו הראשון צפוי להסתיים בשנה הקרובה. הפרויקט הקרוי "שער העיר" ממוקם במיקום אסטרטגי בסמוך למשרדי קריית הממשלה ולתחנת הרכבת הקלה, מאופיין ברמת גמר גבוהה ביותר ותכנון חדשני מתקדם. "שערי העיר" יהווה מקור משיכה אטרקטיבי לחברות ועסקים מובילים כאשר בשלב א' של הפרויקט יתפרש על 23,000 מ"ר עילי ו־18,000 מ"ר תת קרקעי (600 מקומות חניה), ובשלמותו צפוי לכלול כ־40,000 מ"ר עילי. הפרויקט מתוכנן על ידי פרופ' גבי שוורץ, מייסד משרד האדריכלים שוורץ-בסנוסוף ומהווה כאחד מפרויקטי הדגל של קבוצת בסט.

• הרחבת 'מול הרים'

מרכז "מול הרים" דוהר קדימה כמו ברכבת הרים ולא עוצר לרגע. לפני פחות מחצי שנה נחנך המרכז השני החדש במתחם ובימים אלו נמצא לפני התחלת ביצוע הקמת בניין נוסף בן 13 קומות. התכנית אושרה ונמצאת בשלבי היתרים. מול הרים חנך לפני כחצי שנה מבנה משרדים מפואר ושדרת מסחר חדשה בעלות הקמה של כ־200 מיליון שקלים.
הבניין שווק במלואו למגוון משרדים של מקצועות חופשיים ביניהם רופאים, עורכי דין, רואי חשבון וכד'. כמו כן שווקה במלואה שדרת המסחר החדשה בחזית הבניין שמאופיינת במסחר יוקרתי. בין היתר ניתן למצוא שם את רשת אופטיק סנטר הבינלאומית, חנות מותגי היוקרה מרשת "ריקו", חנות אקססוריז ומתנות "לקצ'ורי סטור", בוטיק יוקרתי לבגדי נשים, "גלאם" – חנות מותגי נשים, "אופרה" – קונדיטורית בוטיק ובית קפה, ד"ר גרה – רשת מרפאות אסתטיקה ומוצרי יופי ובקרוב תיפתח גם מסעדה איטלקית יוקרתית מרשת מובילה.

• היכל החלקרח ומרכז מסחרי חדש בהר יונה

מרכז מסחרי חדש יוקם בשכונת הר יונה וישלב מסחר, תעסוקה ובילוי כולל אולם החלקרח חצי אולימפי. התכנית אושרה להפקדה. המרכז החדש יכלול קומת בילוי מושקעת שתגדיל באופן משמעותי את היצע הבילוי עבור תושבי העיר ותציע היכל החלקה על הקרח ברמה חצי-אולימפית ומועדון באולינג מרווח.
"מדובר בפרויקט יוקרתי שמשלב אלמנטים של מסחר, בילוי ומגורים – והכול תוך ראייה תכנונית של השכונה כמרחב אורבני אחד". זהו פרויקט ראשון שיוצא לדרך בבנייה שכולה ירוקה ובראייה תכנונית המחברת את מכלול הפונקציות הציבוריות בשכונת הר יונה: מגרשי הספורט "כוכבית", היכל האומנויות "גרין" ומתחם כיבוי אש צפון. המרכז מתוכנן להיבנות על שטח של שבעה דונם בדגש על שמירת השטחים הירוקים ותצפיות הנוף.

• הסנטר החדש

מפעל סכיני הגילוח המיתולוגי "פרמה שארפ", יהפוך למוקד מרכז חדש ומודרני. המפעל הישן עומד סגור ונטוש זה למעלה מ־20 שנה, כמו "פיל לבן" במרכז העיר, מתוכנן להיות המוקד סביבו יבנה פרויקט המרכז החדש של העיר שיהיה מודרני, צעיר ותוסס חיים. חב' ג'י. פי רימון בע"מ (שאחד מבעליה הוא בן העיר, ז'אן מישל פרטוש ז"ל) רכשה את השטח עליו יושב מפעל הסכינים. יחד עם הוועדה לתכנון ובנייה מקודמת בימי אלה תכנית להפיכת המתחם כולו למרכז עירוני חדש, מודרני ומזמין.

כולל נהלל: חיזבאללה פרסם סרטון של כטב״מ מעל רמת דוד

|