עפולה: תואר 'יקירי העיר' לשנת 2024 הוענק בטקס מרגש

״יקיר העיר", התואר העירוני היוקרתי ביותר, הוענק ל-12 מתושבי עפולה על תרומתם לעיר ותושביה. כמו כן הוענק פרס מפעל חיים לראש מנהל חינוך היוצאת טינה ולדמן ולראשונה גם פרס "מופת עפולאי"
צילום: דוברות העירייה

אירועי העצמאות ה-76 למדינת ישראל שצוינו השנה בצורה מאופקת בעקבות המלחמה בעזה, ננעלו כמדי שנה בטקס עירוני שהתקיים בהיכל התרבות במהלכו הוענקו תארי 'יקיר העיר' לתריסר תושבי העיר, תואר מפעל חיים ולראשונה גם תואר "מופת עפולאי" שנבחרו על ידי וועדה מקצועית של עיריית עפולה בראשותו של היו"ר מ"מ ראש העיר חביב פרץ.
בין הזוכים שנבחרו השנה אפשר לציין את אשת החינוך רעיה שכטמן, הפעילה החברתית בתחום הגיל הרך אביבה צור, פעיל השכונות ומתנדב בתחום הביטחון אפי זבטני, איש מד"א ומנהל המרחב יוסי פחימה, מתנדב כיבוי אש ציון ג'ינו, אשת החינוך והמתנדבת בת שבע חייט, אחד מהיוזמים המרכזיים לאימוץ 'חטיבת כפיר' מוטי שוורץ, המתנדבת הוותיקה לבנה כהן, מוביל צעדת גבעת המורה לאורך עשרות שנים אלי יוסף, יו"ר "יד לבנים" אלי ימין על עשייתו במהלך המלחמה, רותי קלימי על תרומתה בתחום התרבות, האמנות ושימור ההיסטוריה וכן דודו פרץ הבעלים של המוסד העפולאי "פלאפל כגולני" ותרומתו לחיילים.
לאחר חלוקת תואר יקירי העיר לתריסר הנבחרים, הושק לראשונה השנה פרס "מופת עפולאי" שהוענק לשני חיילים צעירים עידו סומך ונויה אדרי שהצילו חיים במסגרת שירותם הצבאי. הערב המרגש ננעל בהענקת פרס "מפעל חיים" לראש מינהל החינוך ואשת החינוך הוותיקה טינה ולדמן שמסיימת בימים אלה את תפקידה לאחר יובל שנים של חינוך במהלכן חינכה אלפי תלמידים ותלמידים בני ובנות העיר עפולה.
ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "טקס יקירי העיר וטקס חיילים מצטיינים מהווים מדי שנה את שיאם של אירועי העצמאות בעפולה, שהיו השנה צנועים ומאופקים מתוך כבוד למשפחות האבלות על יקירהן שנהרגו ונרצחו מאז תחילת המלחמה. 12 יקירות ויקירי העיר, שני החיילים זוכי פרס המופת העפולאי על גבורתם וזוכת פרס מפעל חיים בתחום החינוך, טינה ולדמן, מהווים את הפסיפס המושלם של עפולה שלנו. אני מודה להם בשם תושבי עפולה על תרומתם לעיר ולמדינת ישראל כולה, אשרינו שזכינו בכם".